Op deze pagina vertellen we je meer over de periode tot aan de gemeenteraadsverkiezingen op woensdag 16 maart 2022. Wij werken er hard aan om een zo inclusief, sociaal en groen mogelijk resultaat in Echt-Susteren neer te zetten. Met een aansprekend verkiezingsprogramma, top-kandidatenlijst en zichtbare campagne in alle kernen. Doe mee!

BENIEUWD OF RAADSWERK IETS VOOR JOU IS?

Ben jij geïnteresseerd om raadslid te worden voor GroenLinks Echt-Susteren? Neem contact op via fractie@groenlinksechtsusteren.nl.

HEB JIJ IDEEËN VOOR HET VERKIEZINGSPROGRAMMA?

De programmacommissie schrijft het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen. Wil je meedenken? Stuur ons een mail via fractie@groenlinksechtsusteren.nl

SOLLICITEER JIJ VOOR EEN PLEK OP DE KANDIDATENLIJST?

De kandidatencommissie spreekt met alle mensen die zich aanmelden om GroenLinks-raadslid te worden. Van 17 mei - 21 juni zal deze procedure worden opengesteld. Ook gaan we als afdeling actief werven. We zijn nadrukkelijk op zoek naar kandidaten met diverse achtergronden, wisselend in leeftijd, aanvullend in kennis en ervaring, en wat samen een sterk team vormt. Uiteindelijk presenteert de kandidatencommissie bestaande uit Mariëtte Bocken (voorzitter), Aris Zeilstra, Fred Penners, Jennifer Slippens en Ron Zwamborn een kandidatenlijst, inclusief de lijsttrekker. De leden van GroenLinks Echt-Susteren stemmen in het najaar van 2021 hierover.

MEEDOEN MET DE CAMPAGNE VOOR GROENLINKS SITTARD-GELEEN?

Wij willen dat de verkiezingsuitslag zo sociaal en groen mogelijk is. Dat vraagt om het beste resultaat voor GroenLinks Echt-Susteren ooit. Kom jij meehelpen met de campagne om dit te bereiken? Meld je bij onze campagneleider Lucas Janssen via sittardgeleen@groenlinks.nl.